Sayin Bülent Esinoglu ve Degerli Arkadașlar,
Ilk yazinizda NIFAK
sözcügü için şöyle dediniz:
"Nifak Arapça, Türkçe karşılığını bulamadım. Geçimsizlik, anlaşmazlık gibi
karşılıklar vermişler. Karşılamıyor. Nifak’ı içindekinin tersini yansıtma diye
anlarsak doğru anlarız. (Örtülü ihanet)."
Bu görüşünüzde
haklisiniz. Sözcüklerin yapisi beni ilgilendirdiginden, siz dile
getirdikten sonra, NIFAK sözcügü benim de dikkatimi çekti. NIFAK sözcügünün "geçimsizlik, anlaşmazlık" şeklinde olan
tanimini ben yanliş buluyorum. Fakat, "ara bozuculuk" tanimi ise NIFAK
sözcügünün dogru tanimi olmalidir görüșündeyim.
Kavram alarak,
"geçimsizlik", "anlaşmazlık" ve de "ara
bozuculuk" üç ayri kavram olup ilk ikisi üçüncünün dogurdugu
neticelerdendir. Elbette ki "geçimsizlik" ve "anlaşmazlık"
illada "ara bozuculuk" dan dogmaz. Iki dost kiși
aralarinda her hangi bir konuyu tartișirken
aralarinda olan görüș farklarindan dolayi
"anlaşamamazlık" içine girebilirler ve birbirlerine karși
kullandiklari sözlerin dozuna göre aralarinda geçimsizlik, tartișma
ve kavga bile bașlayabilir. Halbu ki
NIFAK kavraminda A ve B kișileri arasinda üçüncü bir
C kișisinin "ara bozuculuk" tohumlarini
atmasi gerekir. Bu C adli kiși her seyden önce A ve B
yi sevmeyen, çekemeyen, yikilmalarini isteyen, sinsi, hilekar, iki yüzlü,
sahtekar ve gerektiginde hem A'nin ve hem de B'nin yüzüne gülen, yaltaklanan,
diger taraftan A ve B nin kötü günü için içinden yanip tutușan
kara yürekli hain birisidir. A'nin ve B'nin birbirlerine düșman
olup aralarinda kavga çikmasi ve hatta birbirlerini yok etmesi C'nin kendi
çikarlari için yaptigi planlarin geregidir.
C ara bozuculugu
nasil yapar? Genellikle, C A ve B arasinda yalan söz getirip götürmekle,
A ve B yi birbirine karși
oynamakla, A ve B'yi ilgilendiren temelsiz bilgileri (disinformation) yaymakla,
ve benzer yollarla yapar. Böylece, "ara bözuculuk"
kavramin temelinde A ve B'yi bilinçli olarak yaniltma, kandirma ve yanliș
düşünmeye ve hareket etmege yöneltme hilesi vardir. Bașka
bir degimle C nin maksadi, en azindan ya A nin yahut B nin, yahut ta her
ikisinin kendilerini kendi arzulari ile bir uçuruma atmalarini saglamaktir.
Bu durum karșisinda
"NIFAK" sözcügü ile Türkçe "KANMA" ve "KANDIRMA"
sözcügü arasinda bir dil baglantisi vardir. Bu durumu şu şekilde daha iyi
görebiliyoruz: NIFAK sözcügü "KANIF" şeklinde yeniden
dizildiginde, yani tersinden yazildiginda, Türkçenin "KANIF" (KANIP)
sözcügünü buluyoruz ki bu da Ärapca NIFAK sözcügünün Türkçeden yapilmiş
oldugunun bir işareti ve belgesidir. Turkçe sözcüklerden ve sözlerden, onlari
yeniden şekillendirme yoluyla, yeni sözcükler türetmek pek çok
"dillerin" yapisinda ve geleneginde binlerce seneden beri olmuştur.
Selam ve sevgilerle,
Polat Kaya
Bülent Esinoğlu
wrote:
Sn. İlgili,
İlginize çok teşekkür ederim. Bakıyorum artık “Nifak” sizi de ilgilendiriyor.
Öyle bir fitnenin içindeyiz ki bu fitnenin içinde ılımlı ve bağımlı İslam da var.
TÜSİAD’da var. Bölücü Kürtler de var. Üç düşman üç İsrail.
Ama hepsinin arkasından Amerika’yı çekerseniz Türkiye güllük gülistanlık olur.
Bundan kurtulmak “için aydın namusuna ihtiyacımız var”.
Namuslu aydın, örgütlenip sorumluluk alandır.
Örgütsüz aydın, gevezedir, korkaktır,kişilikli gibi görünür kişiliksizdir.
Selamlar sevgiler.
Bülent Esinoğlu
From: baldakituzum@... [mailto:baldakituzum@...] On Behalf Of TEZKAN's GM
Sent: Friday, December 07, 2007 11:35 PM
To: baldakituzum@...
Subject: [ SPAM ] Re: [baldakituzum]
Hata! Dosya adı belirtilmemiş.
NİFAK...
Güncel Türkçe Sözlük'te Söz
[ ] [ARA]
nifak
isim (nifa:kı) Arapça nif¥®
Geçimsizlik, anlaşmazlık, ara bozuculuk:
"Nifak unsurları her ikisinin iyi niyetlerinden yavaş yavaş, sinsi sinsi kendi çıkarlarına yararlanmasını bilecekti."- Y. K. Karaosmanoğlu.Atasözü, deyim ve birleşik fiiller
Birleşik Sözler
26 Eylül 2006'dan bu
Hata! Dosya adı belirtilmemiş.
----- Özgün İleti -----
Kimden: Bülent Esinoğlu
Kime: "Haberci Gazetesi"
Gönderme tarihi: 07 Aralık 2007 Cuma 17:08
Konu: [baldakituzum]
Değerli Dostlarıma,
Başarılar dilerim.
Nifak Ve İttifaksızlaştırma
Bülent Esinoğlu
Nifak Arapça, Türkçe karşılığını bulamadım. Geçimsizlik, anlaşmazlık gibi karşılıklar vermişler. Karşılamıyor. Nifak’ı içindekinin tersini yansıtma diye anlarsak doğru anlarız. (Örtülü ihanet)
Bizim gençliğimizde dini kültür donanımı olanlar “nifak” sözcüğünü ağızlarından düşürmezlerdi. İmanı zedeleyen tavır, davranış ve eylemlere karşı nifak sözcüğü çok kullanılırdı.
Fethullah Gülen’in seri İman ve Nifak Tebliğ’leri oldu.
Meğersem “içindekinin tersini yansıtma” öyle büyük ve gerçek bir meseleymiş ki yıllar sonra öğrendim. Nifak üzerine doktoralar yapılmış, tezler verilmiş. Batı “nifak” konusunda uzmanlaşmak için bilimden yararlanmış.
Amerika devletler arasına nifak sokmak için psikolojinin bütün imkanlarından yararlanmış. Velhasıl psikolojik savaşın temel direği “nifak” olmuş.
Örtülü İhanet
Komplolar dolu bir dünyada yaşıyoruz.
Sırasıyla komplolar, arkasından propaganda, depolitizasyon ve kitleleri sindirme sistematiği altında kaldık.
Stratejik ortağımızın stratejik düşmanlığı ile yaşamaya çalışıyoruz.
Yaşı ellinin üzerinde olanlar hatırlayacaktır. Önce bir “soğuk savaşın” tezgahından geçtik. Soğuk savaşın kitleler üzerinde sindirici etkisi oldu. Aradan yıllar geçtikten sonra öğrendik ki Amerika NATO içine yerleştirdiği “Derin NATO” vasıtası ile suikastlar düzenliyor. İtalya da bu durum ortaya çıkınca, Amerikanın denetimindeki Derin NATO’ya Gladio demişlerdi.
Geçtiğimiz yıllarda Amerikan üst düzey yönetimlerinde de bulunmuş bir diplomat Poll Henze, Türkiye’de eskiden CIA vasıtası ile elde ettiklerimizi CIA’ ya gerek kalmadan halediyoruz demişti.
Para vererek oluşturdukları sivil ihanet örgütleri ile yıllarca devlete karşı savaş verdiler.
AB ve ABD parası ile siyaset yapan bir sürü dernek ve vakıflar var. Bunların temel görevi devlete karşı savaşmaktır. 22 Temmuz turuncu devrimi bunların eseridir. Darbe geliyor ha, demokrasi gider diyerek, kendileri sivil ihanet darbeleri tezgahladılar.
İçeride atılan her bomba, yapılan her suikast biline ki CIA tarafından ülkemizi yalnızlaştırmak ve ittifak potansiyelini ortadan kaldırmak üzere tezgahlanmıştır.
Amerikanın “ittifaksızlaştırma ve yalnızlaştırma” işini nifak sokarak yaptığını artık biliyoruz.
Şimdilerde İran ve Türkiye arasına kama sokulmaya çalışılıyor. Bir taraftan “ılımlı ve bağımlı İslam” ı savunan Amerika, öte yandan laikliği İran’a karşı kullanabiliyor.
İman ve Nifak Tebliğ’leri verenlerin İran ile aramıza sokulan nifaktan söz ettikleri yok.
Münafıklar.
2007-12-07, bulentesinoglu@...
sinoğlu