Re: [b_c_n_2003] Hititcenin
grameri (Turhan Tisinli)
--- In b_c_n_2003@yahoogroups.com, Polat Kaya
<tntr@C...> wrote:
Sayin Tisinli,
"Anagram"
denen sistemin temel kurali "kuralsizliktir". Baska bir
kaynaktan alinan
deyimi taninmayacak hale getirmek ve gizlemektir.
"Birileri
gidin bunlarin dilini karistirin ki bir birlerini
anlamasinlar"
ögütünü verdigi zaman zaten kurali koymus: "karistirin".
Bu dini emre çok
sadik "dinci dilciler de" o emri basari ile yerine
getirmisler. Kaynak
bir dilden yapilan yeni dilin sözcüklerini ve
kurallarini,
toplumun her türlü kontrolunu elinde tutan kilise
tarafindan
"misyonerler ordusu" vasitasiyla halka zorla ve/veya ikna
yoluyla tanitmasi,
o zamanin insafsiz sartlari altinda, her halde zor
olmasa gerek.
Dilini ve eski dilini kaybetmek istemeyenlerin akibeti
ya ölmek" ya
"dönmek" olduguna göre seçin begendiginizi. Amerikanin
yerli halklarindan
pek çogunun batinin dinsel okullari vasitasiyla
kisa zamanda
kimliklerini ve dillerini kaybettikleri bir gerçektir.
Daha çok yakin bir
geçmiste Bulgaristan Türklerinin adlari dünyanin
gözü önünde
degistirilmeye çalisilmisti. Ayni islemin çok önceden de
yapildigi inkar
edilemez. Adini ve dilini kaybeden kimligini de
kaybetmis oluyor.
Selamlar,
Polat Kaya